De Levende Tuin publiekscampagne gaat nieuwe fase in op Tuin & Lifestyle Event 2016

Met een inspiratietuin op de nieuwe consumentenbeurs Tuin & Lifestyle in Ahoy Rotterdam, een kleurrijke folder én een app gaat de publiekscampagne van De Levende Tuin een nieuwe fase in. Een fase waarin de manifestpartners zich nog meer concentreren op het inspireren en activeren van de consument om hun leefomgeving te vergroenen.
De inspiratietuin van Lodewijk Hoekstra – mede-oprichter van NL Greenlabel – op het evenement is een prachtige, levende tuin met veel groen, bloemen en duurzame materialen. Ook is er informatie te vinden over groen en duurzaamheid in de leefomgeving. De tuin is maar liefst 1.500 vierkante meter groot en werd aangelegd door een team van NL Professionals: de hoveniersbedrijven Leuverink Tuinen, Paul Casteleijn hoveniers, GKB realisatie, Hovenier van der Heijden, Willemstein Hoveniers, Visser Groen en 24/7 Green.
App ‘Ken de keten’
In het bijzijn van een aantal manifestpartners werd alvast een tipje van de sluier opgelicht van de nieuwe app die binnenkort wordt gelanceerd. Hiermee kunnen consumenten hun kennis testen van wat er allemaal leeft in de tuin. Ze maken daarmee kans op 100 euro aan duurzame producten voor in de tuin of op het balkon. “Hiermee willen we duidelijk maken dat je met het vervangen van één steen door groen al verschil kunt maken” aldus Lodewijk Hoekstra. “Daarmee breng je al een heel ecosysteem op gang.”
Bewustwording
Namens Branchevereniging VHG was Ernst Baas, voorzitter van de Regionale Afdeling Zuid-Holland aanwezig. Hij stelde vast dat de groenbranche flinke stappen zet in de bewustwording van de consument om hun tuinen meer te vergroenen en verstening tegen te gaan.
Breed draagvlak
Het Manifest De Levende Tuin is een initiatief van Branchevereniging VHG en NL Greenlabel. Het is inmiddels ondertekend door het Ministerie van Economische Zaken, Tuinbranche Nederland, GNL Stadswerk, Netwerk Groene Bureaus, de Vlinderstichting, de Vogelbescherming, de Nederlandse Vereniging van Tuin- en Landschapsarchitecten en Wageningen Universiteit/Alterra, de Bomenstichting en de Nederlandse Bijenhouders Vereniging. Met het ondertekenen van het Manifest De Levende Tuin onderstrepen de partners dat zij zich actief zullen inzetten om consumenten, bedrijven en overheden te overtuigen om duurzame keuzes te maken voor tuinen en andere buitenruimten.