GroeneKieswijzer laat zien welke partij het beste bij uw groene standpunten past

Vanaf vandaag is de Groene Kieswijzer van Natuur & Milieu online. Dat heeft de organisatie vanochtend bekendgemaakt in het VARA radioprogramma Vroege Vogels. Iedereen die natuur, milieu en duurzaamheid belangrijke onderwerpen vindt, kan voor de Tweede Kamerverkiezingen achterhalen welke partij het beste bij hem/haar past. Op www.groenekieswijzer.nl staat wat de partijen vinden over vijftien milieuonderwerpen, van natuurbescherming tot kolencentrales.

De verkiezingen van 12 september zijn van groot belang voor het verbeteren van onze leefomgeving, het behouden van onze mooie natuur,  het verminderen van de milieubelasting en het verduurzamen van de economie. De Groene Kieswijzer laat zien wat de Nederlandse politieke partijen daar van vinden. Het invullen van de Groene Kieswijzer kost vijf minuten. Daarna weet de kiezer welke partij het beste bij zijn groene standpunten past. In Nederland zijn ongeveer vier miljoen mensen lid van een natuur- of milieuorganisatie.

Alle partijen die op dit moment in de Tweede Kamer zitten, behalve de PVV, werkten mee aan een analyse van hun plannen op onderwerpen als de toekomstige energiehuishouding van ons land, natuurbescherming en de mogelijkheden voor een groene economie.

Groenekieswijzer.nl »

Bron: