Afgelopen zaterdag vond in Rotterdam de eerste editie plaats van de Groene Doelen Loop. Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam gaf het startschot en schonk namens de gemeente €1.000. Dit bedrag werd door Limits to Earth verdubbeld. Daarnaast liepen de wandelaars nog geld bij elkaar. In totaal is er een kleine €3.000 opgehaald voor het Rotterdamse groenproject ´De Nieuwe Buren´ in Spangen.

Drie projecten waren genomineerd om vergroend te worden en de internetstemmers hebben gekozen voor de binnentuin ´De Nieuwe Buren´. Dit project ontvangt de opbrengst van deze sponsoractie.

Doel
De Groene Loper is de ontdekkingstocht naar de groene ziel van Rotterdam.  Rotterdam mag best nóg groener worden en om dat te bewerkstellingen, hebben de initiatiefnemers Gudrun Feldkamp en Plant Publicity Holland, in samenwerking met diverse andere organisaties, een groene wandeltocht opgezet.

 

 
Creatieve oplossing
Nu de bezuinigingen centraal staan in de beleidsplannen van gemeenten, is het groen veelal het kind van de rekening. Om te voorkomen dat het groen in de leefomgeving te veel verschraalt, is het belangrijk om creatieve oplossingen aan te dragen. Een daarvan is deze groene sponsorloop. Door deze activiteit worden burger en overheid op een positieve manier bij elkaar gebracht om te voorkomen dat het kwalitatief hoogwaardig openbaar groen verdwijnt. Want zowel de burger als de gemeente leveren via deze sponsorloop een financiële bijdrage. Deze vorm van betrokkenheid past uitstekend in het beleid van de meeste gemeenten die maatschappelijk verantwoordelijk ondernemen hoog in het vaandel hebben staan.

Landelijk uitrollen
Diverse Nederlandse steden hebben inmiddels laten weten geïnteresseerd te zijn in zo´n soort sponsorwandelingen door het groen. De initiatiefnemers hebben dan ook de intentie om deze Groene Doelen Loop landelijk uit te gaan zetten.

Meer informatie »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

———————————————————————————————————————————

Deze website is powered by Plant Publicity Holland, Groenforum Nederland en wordt mogelijk gemaakt door Productschap Tuinbouw.